duminică, 1 februarie 2015

Tips & tricks: cum să economisești în bucătărie

    Deși gătesc rar recunosc că îmi place, doar timpul nu îmi permite și câteodată comoditatea este mare,îmi este mai simplu să îmi comand ceva sau să ies în oraș. Cu toate acestea recunosc că atunci când îmi vin ideile îmi pun șorțul și "bucătăresc". 
De multe ori după ce termin mă uit cum risipesc mâncare ,recunosc că nu reușesc să gestionez porțile și de obicei fac prea mult și stau să mă gândesc sunt atâția oameni care nu au ce pune pe masa de zi cu zi.
Irosirea mâncării este o problemă acută în țara noastră. Vestea bună este că fiecare dintre noi poate face o diferență în acest sens. 



Jamie Oliver propune în noua sa carte, “Economisește cu Jamie”, apărută la Curtea Veche Publishing, un nou stil de a face cumpărături, de a găti și de a utiliza alimentele astfel încât să economisim mai ușor. Rețetele sunt realizabile cu un buget redus și gândite astfel încât să valorifice la maximum ingredientele.



     Inspirată fiind de emilisiunile lui Jamie dar și din experiența proprie  m-am gândit să vă spun planul meu de a economisi:

  • când mergeți la cumpărături întotdeuna să mergeti cu lista de acasă, astfel evitați cumpărăturile inutile și neinspirate
  • faceți bugetul pentru o săptămână, astfel încât ceea ce cumpărați să vă ajungă toată săptămână,aici este exclusă pâinea, laptele pe care de obicei le cumpărăm cel mai des
  • evitați cumpărăturile ample de la magazinele de cartier,la ample mă refer la unele produse la supra preț, care în supermarket se găsește la prețuri mult mai avantajoase
  • evitați să mergeți la cumpărături când vă este foame, tendința de a cumpăra mâncare nesătoasă sau de a umple coșul este mare,
  • în supermarketuri se găsesc mărci proprii, calitatea este la fel de bună ca la produsele cu branduri celebre (este o chestie pe care am aflat-o datorită soțului meu care lucrează în domeniu)
  • urmăriți ofertele promoționale,câteodată poți face economii foarte bune
  • dacă nu știți să porționați mâncarea, nu e problemă se poate pune în caserole și păstra în frigider 
Când am început să scriu postarea m-am gândit doar la trei idei, dar când am început să scriu nu am mai reușit să mă opresc.
Voi cum economisiți?

Nu lasa sa treaca luna fara sa folosesti agenda!

Organizarea se face la inceput de an! Atunci iti stabilesti obiectivele pentru lunile urmatoare: lucrurile pe care vrei sa le faci sau cele la care vrei sa renunti, activitatile noi in care vrei sa te implici sau activitatile vechi pe care vrei sa le re-organizezi. La toate acestea trebuie sa te gandesti la sfarsitul anului sau la inceputul celui care vine. Si nu doar sa te gandesti la ele, ci si sa le notezi clar undeva, pentru a-ti ramane mereu la vedere. Vorba aceea, “ochii care nu se vad se uita” - la fel vei uita si tu lucrurile pe care nu le vezi.

Toata lumea amana, suntem intr-o epoca a procrastinarii. Nu stim sa prioritizam sarcinile noastre si nu ne mai descurcam cu organizarea sutelor de activitati zilnice. Nu trebuie sa te ingrijorezi, sunt multi oameni ca tine! Insa trebuie sa faci ceva pentru a iesi din rutina aceasta care iti afecteaza munca si viata personala.



Solutia? O agenda! Gasesti o multime de modele practice de agende si calendare in comert - click aici pentru a vedea o categorie de agende si calendare online. La inceput iti va fi greu sa notezi lucrurile importante - vei uita, nu vei avea chef, nu vei avea agenda alaturi. Cu toate acestea, la inceput trebuie sa faci un efort si sa notezi tot ce crezi ca e relevant, lucrurile pe care esti predispus sa le uiti.

Dupa ce vei nota in agenda cateva zile, vei avea impresia ca ai notat ori prea mult ori prea putin. Stai linistit, in scurt timp vei stii exact lucrurile care trebuie notate acolo, vei stii sa le triezi mai bine. Ideea e sa incepi acum sa notezi - nu lasa sa treaca luna ianuarie fara sa incepi!

Lipsa de organizare costa! Te costa timp, eficienta si productivitate, iar toate acestea pot sa duca ulterior la pierderi de bani, sau pierderi in viata personala.

Etichete: